Agenda

groen: welpenblauw: aspiranten rood: juniorsroze: leiding
(klikken om extra info over een activiteit te zien)

mei
3
zo
botenbouw
mei 3 @ 14:32 – 15:32
vandaag (proberen) we een boot te bouwen uit alle plastic flessen die jullie de afgelopen maanden verzamelt hebben :)))) succes!!!!
jul
11
za
Zeilkamp Juniors
jul 11 – jul 26 hele dag
aug
1
za
welpenkamp
aug 1 – aug 9 hele dag
Welpkenkamp 2015 @ Hopperdomein, "Moerkensheide"
aug 1 @ 07:20 – aug 9 @ 13:00
Beste welpen en vooral ouders Het zomerkamp van de welpen komt nu heel dichtbij! We verzamelen op 1 augustus om 7:20 aan de Quick in het Noord-station in Brussel om daar met de trein naar onze kampplaats te rijden in De Pinte (rond Gent) . Het kamp loopt af op 9 augustus, dan kunnen jullie de welpen komen halen op het kampterrein om 13:00. Wij voorzien een simpele lunch voor de welpen en de ouders. (HOTDOGS!!! :D). Wij vragen dan ook om bij het vertrek in Brussel aan te geven met hoeveel personen jullie ongeveer aanwezig zullen zijn (de welpen niet meegerekend). Het kamp gaat door op een terrein van Scouts en gidsen Vlaanderen genaamd “Moerkensheide”. Het adres is Nieuwstraat 78, 9840 De Pinte. Inschrijven kan door een mail te sturen naar mijn e-mail adres (anthony.everaert@gmail.com). Het inschrijvingsgeld voor dit kamp bedraagt 160 euro, dit bedrag dient betaald te worden op het volgend rekeningnummer: BE47 7350 1631 4980  met de vermelding: Zomerkamp welpen 2015 + “naam van het kind”. Uw kind is pas echt officieel ingeschreven wanneer het inschrijvingsgeld betaald is. Wat nemen jullie mee:
  • Jullie uniform!!! Heel belangrijk, niet bij hebben is een onvergeeflijke zonde!!! :ooooo
  • kleren voor 9 dagen (niet overdreven veel want alles wat je mee hebt moet je uiteraard ook meesleuren.)
  • een slaapzak en een matje (alsjeblieft geen veldbedje, dit is erg asociaal en neemt 2 keer zoveel ruimte in in de tent als een matje 🙂 )
  • Gamel, drinkbeker en bestek (als je geen gamel hebt moet je dat niet per se gaan kopen, een onbreekbaar bord volstaat ook, maar een gamel is toch wat meer “scoutsy”.)
  • Tandenborstel en tandpasta
  • Shampoo en douchegel
  • Een Badhanddoek
  • Een keukenhanddoek
  • Eventueel antimuggenspray
  • Zaklamp
  • Zonnecrème
Wat nemen jullie NIET mee:
  • Snoep, dit is nergens voor nodig, jullie krijgen genoeg eten van de leiding en plus zorgen wij ook wel voor kampvuur marshmallows 😀
  • Geld, ook nergens voor nodig, kan je alleen maar verliezen.
  • Slecht humeur, daar heeft de leiding een hekel aan 🙂
Mogen wij verder nog aan de ouders vragen om bij het vertrek het ingevulde medische fiche van uw kind mee te geven + de SIS-kaart of Kids-ID (wanneer uw kind geen SIS-kaart meer heeft, dit om in orde te zijn met de verzekeringen. De medische fiche moeten wij elk jaar opnieuw vragen aangezien wij deze informatie niet mogen bijhouden. Deze wordt enkel gebruikt in geval van nood en zal nooit aan derden worden doorgegeven behalve dan aan hulpverleners. Als laatste puntje wil ik nog vragen of er ouders bereidtzijn om kookouder te spelen gedurende een aantal dagen van het kamp (of het gehele kamp als je echt enthousiast bent 😀 ). Deze taak bestaat uit het boodschappen doen voor ontbijt, middag en avondmaal van de welpen en deze maaltijden klaar te maken. Per dag wordt hiervoor een budget voorzien en brandstof voor uw wagen wordt uiteraard vergoed. Als u hiervoor geïnteresseerd bent dan kan u altijd contact met mij (Forel) opnemen via telefoon (04 70 86 52 30) of via e-mail (anthony.everaert@gmail.com). Wanneer ik niet opneem op mijn gsm ben ik wss aan het werken, spreek dan gewoon een bericht in en dan neem ik zo snel mogelijk contact met u op :). Wij verheugen ons al op een geweldig en spanend kamp!   Enthousiaste groeten Forel
sep
6
zo
Start 10de (tiende!!) werkingsjaar
sep 6 @ 13:45 – 17:00
De eerste activiteit van het jaar, maak je dus maar klaar voor de overgang…
sep
13
zo
Al die willen ter kap’ren
sep 13 @ 09:45 – 16:45
… varen! Boterhammen, reddingsvest, regenkledij en handschoenen mee!
Nestspel
sep 13 @ 13:45 – 17:00
Wil je graag ontdekken met wie je samen in een nest komt zitten? Mis dan zeker deze activiteit niet!
sep
20
zo
Geen activiteit
sep 20 @ 13:45 – 17:00
sep
27
zo
Eenheidsactiviteit
sep 27 hele dag
Eenheidsactiviteit op het water!
okt
3
za
Roeicursus stilstaand water
okt 3 @ 06:30 – okt 4 @ 19:30
De roeicursus stilstaand water komt er opnieuw aan. Wil je uitblinken als waterrat of stuurman? Zowel de cursus voor beginners als gevorderden gaan op deze data door. Voor nieuwe leden is de beginnerscursus aangeraden, patriotten zijn welkom bij de gevorderden. Schrijf je vóór 20 september in op http://vloot.fos.be/roeicursus-stilstaand/ en DENK AAN DE VOLGENDE DINGEN: -Stort zo snel mogelijk na het inschrijven €25,00 op de rekening van Roodbaard (BE47 7350 1631 4980) met als vermelding: ‘Betaling roeicursus stilstaand’ en ‘Naam deelnemer’. Zo snel mogelijk is ook ten laatste op 20 september. -We spreken zaterdag 3 oktober 2015 af aan de Quick in het Noordstation te Brussel om 06u30. En ja, dat is ’s ochtends. We zijn terug op zondag 4 oktober 2015 om 19u30. En ja, dat is laat. -Mee te nemen: WARME kleren voor twee dagen, regenjas EN regenbroek (een regenbroek is GEEN sneldrogende broek), reserveplunje, gamel, bestek, beker, keukenhanddoek, slaapmat en slaapzak, toiletgerief, schrijfgerief en papier,  een roeicursus (te bekomen bij Cap’n Iglo voor €10). Een reddingsvest is NIET vereist. Dat allemaal in een tas die je zelf kunt dragen en waarmee je kunt stappen. OPGELET: bij het inschrijven voor de roeicursus wordt je uitgenodigd om een document ‘Uitnodiging RC 15’ te lezen. Alleen de afspraken die HIER gemaakt zijn, zijn te volgen. Dat betekent ook dat je GEEN zakgeld meeneemt, zonder die suikerbrol zul je je beter kunnen concentreren. Verder is er op zondag 4 oktober GEEN activiteit voor de niet-deelnemers. -Leergierige